-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4888 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

چـرا اسـلام دسـتوري مي دهد كه به هنگام جنب شدن تمام بدن را بشويند در حالي كه فقط عضو معيني آلوده مي شود و آيا ميان ادرار كردن و خارج شدن مني تفاوتي هست كه دريكي فقط محل را بايد شست و در ديگري تمام بدن را ؟
پاسخ اجمالي اين سئوال , اين است كه خارج شدن مني از انسان , يك عمل موضعي نيست ( مانند ادرار و سـايـر زوائد ) بـه دلـيل اينكه اثر آن در تمام بدن آشكار مي گردد ,و تمام سلولهاي تن به دنـبـال خـروج آن در يك حالت سستي مخصوص فرو مي روند و اين خود نشانه تاثير آن روي تمام اجزاء بدن است . تـوضـيـح اينكه : طبق تحقيقات دانشمندان دو سلسله اعصاب در بدن انسان وجود دارد كه تمام فعاليتهاي بدن را كنترل مي كند اعصاب سمپاتيك و اعصاب پاراسمپاتيك وظيفه اولي تند كردن و به فعاليت واداشتن دستگاههاي مختلف بدن و وظيفه دومي كند كردن فعاليت آنهاست . گـاهـي جـريانهايي در بدن رخ مي دهد كه اين تعادل را به هم مي زنداز جمله اين جريانها مساله ارگـاسـم ( اوج لـذت جنسي ) است كه معمولا مقارن خروج مني صورت مي گيرد در اين موقع سـلـسـلـه اعصاب پاراسمپاتيك بر اعصاب سمپاتيك پيشي مي گيرد و تعادل بشكل منفي به هم مي خورد اين موضوع نيز ثابت شده كه از جمله اموري كه مي تواند اعصاب سمپاتيك را بكار وادارد و تـعادل از دست رفته را تامين كند تمامي آب با بدن است و چون تاثير ارگاسم روي تمام اعضاي بـدن بـطـور محسوس ديده مي شود و تعادل اين دو دسته اعصاب در سراسر بدن به هم مي خورد دسـتـور داده شـده تـمـام بـدن با آب شسته شود البته فايده غسل منحصر به اين نيست بلكه يك نوع عبادت و پرستش نيز مي باشد كه اثرات اخلاقي آن قابل انكار نيست .

تفسير نمونه ج 4 ص 292
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.